she / they / iel.le

BFA art education and anthropology, with distinction.
Concordia University, 2021. 

MA art and science
University of Applied Arts of Vienna, 2023.

 
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EN

i am a multidisciplinary artist/maker/writer/educator/person born in Tiohtià:ke / Mooniyang / Montreal, raised in so-called Laval / île jesus / “jardin de montréal”. i am interested in mediums and matter in broad terms, and more specifically, the material culture of paint. engaging with slow painting and performancedrawing, my art practice is circular and drawn from synaesthesia. i experiment with materials, language and sensory perception to create work that can degrade between the physical and digital . 

i am interested in the exhibition as a medium, in addition to text, as third places and places of learning. i create exhibitions that are paintings, installations, with no beginning and no end, that place accessibility first, prioritising viewer’s experience, to the extent that the viewer is no longer a viewer but an active participant.  i am interested in experiences of inclusion and exclusion that emerge within the field of art, as well as the hidden labour and accessibility of materials and resources engaged in artistic production, education and cultural work. in an attempt to bridge these gaps, my work emphasises knowledge sharing through writing, publication design, content creation, and the design and mediation of immersive experiences, educational workshops, installations and exhibitions.


FR

je, suis un.e artist.e/créateur.trice/écrivain.e/éducateur.trice/person.ne multidisciplinaire né.e à Tiohtià:ke / Mooniyang / Montréal, élevé.e à ce qu'on appelle Laval / île jesus / “jardin de montréal.” je m'intéresse aux médiums et à la matière au sens large, et plus particulièrement à la culture matérielle de la peinture. m'engageant dans la peinture lente et le performance-dessin, ma pratique artistique est circulaire et tirée de la synesthésie. j'expérimente les matériaux, le langage et la perception sensorielle pour créer en une façon qui peut se dégrader entre le physique et le numérique.

je m’intéresse aux expériences d'inclusion et d'exclusion qui émergent dans le domaine de l'art, ainsi qu'au travail caché et à l'accessibilité des matériaux et des ressources engagés dans la production artistique, l'éducation et le travail culturel. En travaillant avec des stratégies de décolonisation, le féminisme intersectionnel, l'accessibilité, le langage et le développement durable iel met l'accent sur le partage des connaissances par l'écriture, la conception de publications, la création de contenu, ainsi que la conception et la médiation d'expériences immersives, d’ateliers éducatifs, d'installations et d'expositions.